Timpul, cea mai importanta resursa

ceas

Acum foarte multa vreme am participat la un curs, nu are importanta despre ce era cursul ala, nici nu mai tin bine minte despre ce era vorba, dar mi-a ramas intiparita in minte o expresie a lectorului: „Timpul este cea mai importanta resursa a noastra” si explica in continuare: „deoarece, spre deosebire de alte resurse, timpul pierdut nu se mai poate recupera.”

Timpul, cea mai importanta resursa a noastra pe care o risipim zilnic…

Cine poate sa spuna ca nu a pierdut timp niciodata, chiar daca l-a avut la dispozitie chiar daca nu. Cum reusim sa nu mai „pierdem timp”? Asta e simplu, prin organizare, dar daca ajungem sa ne organizam toate aspectele din viata, ea, adica viata nu ar fi foarte monotona, sa ne facem treburile asa cu o precizie de orologiu elvetian? Unde ar mai fi impulsul de a face ceva iesit din calendar? Pai nu prea ar mai fi, pentru ca daca facem rabat de la sarcinile propuse atunci ar insemna ca suntem dezorganizati si clar am pierde timp.

Oricat de mult as incerca sa ma organizez tot reusesc sa pierd timp. De exemplu imi organizez 5 task-uri, apoi ma apuc de ele dar undeva, sa zicem, intre task-urile 3 si 4 am nevoie de o pauza si casc ochii la pozele de pe facebook cu un pahar de cola si timpul trece, pe mine ma ia valul si aflu in cele din urma ca nu mai am timp pentru terminarea sarcinilor 4 si 5 asa ca trebuie sa le reprogramez.

Ca sa preintampin cumva asta, am doua metode:

Prima este sa prioritizez lucrurile, cele mai importante le fac primele, apoi cele mai putin importante la urma, daca nu mai apuc sa le fac asta e, ce a fost important s-a facut.

A doua este sa imi stabilesc mai multe sarcini, apuc sa fac o parte din ele si e bine, pentru ca tot mi-am pus mai multe scopuri decat era nevoie.

Si o a treia, dar mai putin folosita, in care impart sarcinile pe categorii (plictisitoare, interesante, distractive), fac una – doua plictisitoare, apoi mai ma agat de ceva interesant sau distractiv, iar mai fac o plictisitoare, iar una distractiva si tot asa reusesc sa alung oarecum monotonia.

Si acum intrebarea menita sa aduca discutii: Voi cum va organizati? Folositi si voi una din metodele mele sau aveti pe ale voastre, atuci as fi curios sa le aud 🙂

Leave a Reply